Primjeri društvene odgovornosti / društvenog bankarstva
Finansijsko opismenjavanje
Finansijsko opismenjavanje predstavlja jedan od osnovnih principa naše Strategije održivosti, te stoga redovno provodimo aktivnosti finansijske edukacije naših klijenata. Neke od aktivnosti koje provodimo u ovom segmentu su:
- priprema i distribucija edukacijskih materijala u poslovnicama za klijente s ciljem lakšeg razumijevanja finansijskih usluga,
- provođenje edukativnih aktivnosti u obliku radionica/webinara za mlade
- organizacija posjeta našoj Banci za djecu školskog uzrasta kako bi se od najranijeg perioda života upoznali sa finansijskim pojmovima,
- savjetovanje naših klijenata kako se zaštiti prilikom vršenja transakcija na Internet stranicama i sigurnom korištenju kartica.
Dani Štednje i radionice sa mladima kroz partnerska Udruženja i/ili Sajmove zapošljavanja
Raiffeisen banka tradicionalno povodom Svjetskog dana štednje ugošćuje stotine mališana iz vrtića i osnovnih škola diljem Bosne i Hercegovine. Tokom posjeta Centrali i poslovnicama Banke, zaposlenici s djecom razgovaraju o značaju štednje, pojašnjavaju im osnovne pojmove vezane za štenju, te ih upoznaju s poslom koji svakodnevno obavljaju. Takođe, banka organizuje RADIONICE ZA MLADE kod svojih dugogodišnjih partnera i Udruženja, kao što su SOS DJEČIJA SELA BIH, a teme radionica, koje su prvenstveno usmjerene na finansijsku pismenost, obuhvataju:
- „Digitalno bankarstvo i korištenje finansijskih aplikacija za svakodnevne transakcije i plaćanja“
- Korištenje kartica na internetu, sigurnost prilikom plaćanja karticama, otkrivanje podataka vezanih za račun i karticu drugim licima“ i sl.
- „Dualno obrazovanje - šta znači raditi u banci“ i na koji način dobiti priliku za obavljanje prakse u banci.
Podrška ekonomskoj olimpijadi
Prepoznajući značaj ekonomskog obrazovanja, u 2024 godini smo podržali EKONOMSKU OLIMPIJADU 2024 godine. Primarni cilj takmičenja Ekonomske olimpijade je probuditi interes mladih za izučavanje ekonomije kroz takmičarski i obrazovni program, te potaknuti razvoj analitičkih vještina i ekonomske pismenosti, što će im pomoći da bolje upravljaju svojim novcem, razumiju ekonomske trendove, donose bolje odluke o potrošnji, zaduživanju i investiranju, razumjevanju dinamike tržišta rada, šireg ekonomskog konteksta i uticaja odluka na društvo i okolinu. Na finalnom krugu takmičenja, odabire se pet najboljih srednjoškolaca koji predstavljaju Bosnu i Hercegovinu na međunarodnom krugu Ekonomske olimpijade.
Program “Žene u biznisu”
Kao odgovornan bankar, podržavamo žene koje vode ili posjeduju mala i srednja preduzeća, prepoznajući da ovaj segment klijenata igra značajnu ulogu u otvaranju radnih mjesta i stimulisanju ekonomskog rasta. Podržavajući projekte usmjerene na podršku ženama preduzetnicama, Banka doprinosi ispunjenju SDG cilja br. 5 koji se odnosi na rodnu ravnopravnost.
Tokom 2022., 2023 i 2024 godine, banka je u okviru ovog programa uzela učešće u brojnim aktivnostima i događajima na kojima su stručnjaci iz oblasti bankarstva ali i iz drugih branši dijelili svoja znanja i iskustva kada je u pitanje pitanju upravljanje malim i srednjim preduzećima. Ovaj vid finansijskog opismenjavanja realizovan je kroz 33 različita događaja i druženja od 2022. do 2024. godine na kojima je prisustvovalo preko 700 poduzetnica.
Saradnja sa fakultetima
Na Ekonomskom i fakultetu, International Burch University, School of Economics and Business Sarajevo, te AISEC Youth Fair-u, implementirani su projekti finansijske edukacije kao projekat korporativnog volontiranja i gostujućih predavanja naših kolega. Kroz ove aktivnosti na temu finansijskog opismenjavala /predavanja, predstavnici naše banke dali su svoj doprinos ovoj ideji, a sve s ciljem da se studentima približe teme iz oblasti bankarstva. digitalizacije, zelenih inovacija i poduzetništva.
Učešće na ovim predavanjima i radionicama uzelo je preko 140 studenata i mladih ljudi.
Kroz projekte kao što su YourJob ili Karijerni navigator na Univerzitetu u Sarajevu, naše kolegice i kolege iz sektora Upravljanje ljudskim potencijalima, organizacija i korporativna kultura kontinuirano promovišu prilike za razvoj karijere, te predstavljaju proizvode Raiffeisen banke namijenjene mlađoj populaciji koja tek stupa na tržište rada.